Osnovna škola "Đuro Ester" Koprivnica

Školska knjižnica

Šetnja školom

SPONZOR VEČERI KEMIJE

Ispis statistike od 17. 11. 2010.

Ukupno: 2038286
Tragom učiteljice iz geografije
Autor: Saša Špoljarić, 25. 10. 2009.

Švicarska – zemlja pašnjaka, tunela, čokolade, sireva, satova, ali nadasve smirenosti i povezanosti prirode i ljudi.

ŠVICARSKA

Na put u Švicarsku krenuli smo preko Slovenije i Italije te prešli švicarsku granicu sjeverno od jezera Como i dalje tunelom St. Gotthard. Okružuje nas alpski krajolik s mnogobrojnim pašnjacima i stadima goveda i ledenjačka jezera kao što je i Wierwaldstatter See uz koje se vozimo.

Put nas dalje vodi na planinu Rigi (1798 m/nv). Na njen se vrh penjemo zupčastom željeznicom. Nadvisili smo oblake koji su okružili Rigi! Druga su zanimljivost koze koje ovdje slobodno šeću među turistima. Dapače, raspoložene su za druženje! Turisti nešto manje.

Nakon osvajanja vrha Rigi, nastavljamo put prema LUZERNU. Nakon smještaja u hotel, slijedi šetnja gradom. Rekli bismo da je to grad po mjeri čovjeka. Ističu se zatvoreni mostovi ukrašeni cvijećem.

Drugi dan odlazimo do INTERLAKENA, najstarijeg turističkog mjesta gdje je prvi hotel izgrađen još u 19. stoljeću. I ovdje su ulice pune trgovina, ali i cvijeća na svakom koraku.

Na našem se putu našao i ENGELBERG s manastirom gdje se nalazi mala sirana s trgovinom. Idealno je mjesto za trošenje franaka!

Nastavljamo put prema ALTDORFU, mjestu poznatog švicarskog narodnog junaka Wilhelma Tella poznatog po preciznom gađanju lukom i strijelom. Ovdje mu je podignut impozantan spomenik.

Sljedeći gradić je HORGEN smješten na obali Ciriškog jezera gdje smo i odsjeli.

Glavni cilj sljedećeg, trećeg dana je EINSIEDELN – najveće Marijansko svetište Švicarske. U crkvi se nalazi kapela s likom crne Majke Božje. Pokraj crkve je i gimnazija te bogata knjižnica benediktinskog samostana.

Nedaleko Horgena nalazi se poznata tvornica čokolade Lindt. Što reći? Za tili čas smo bili u trgovini i opskrbili se raznovrsnim čokoladnim slasticama.

Sljedećeg smo dana krenuli prema ZURICHU. Danas broji oko 400 000 tisuća stanovnika (svaki 4. je stranac). Nakon razgleda grada, prošetali smo ulicama, a najviše nas se dojmila glavna ulica s trgovinama zvučnih svjetskih marki među kojima su posebnu pažnju plijenile trgovine sa satovima, odnosno njihove cijene. Što je previše, previše je!Pokraj ovakvih trgovina mogli smo se samo slikati!

Iz Zuricha smo brodom krenuli prema RAPPERSWILU, gradiću poznatom kao „grad ruža“ i grad s najdužim drvenim mostom (850 metara).

Približio se i posljednji dan u Švicarskoj. Na povratku smo stali u LIECHTENSTEINU – jednoj od najmanjih država na svijetu gdje smo u glavnom gradu Vaduzu, trošili posljednje franke.

Put nas je dalje vodio u Italiju (preko prijevoja Brenner) gdje smo bili blizu izvorišta rijeke Drave. Uz njenu pratnju, nastavili smo vožnju kroz Austriju, zatim kroz Sloveniju i u noćnim satima stigli u  našu Koprivnicu.

Dubravka Vajdić, prof.

ŠVICARSKA

Švicarska je po državnom uređenju konfederacija koja se sastoji od 20 kantona i 6 polukantona. Glavni grad je BERN. Površina joj iznosi 41 285 km2

Broji 7 605 000 stanovnika koji govore 4 službena jezika: njemački, francuski, talijanski i retoromanski:

Schweizerische Eidgenossenschaft (njemački-64 %)

Confederation Suisse                       (francuski-20%)

Confederazione Svizzera                  (talijanski-6,5%)

Confederaziun Svizra                      (retoromanski-0,5%)

BDP po stanovniku iznosi 40 900 US $ ( 2008.)